Pagini

Daca doriti sa primiti retetele prin e-mail...

luni, 12 martie 2012

Clatite cu ciuperci si carne

Azi am avut chef de ceva experimente si m-am hotarat sa incerc ceva nou: clatite cu ciuperci si carne. Din pacate aparatul foto m-a lasat balta, asa ca nu va pot arata decat pozele facute cu telefonul, la final, de catre beneficiara cinei :)




Am pregatit prin preajma:
-2 oua
-200 gr faina alba
-sare
-piper
-oregano
-zahar
-ulei
-200 ml lapte
-5 ciuperci champignon mai mari
-250 gr pastrama de porc
-o ceapa medie
-3 linguri mari de smantana
-cascaval sau parmezan

Prima etapa: compozitia foilor de clatita
Se pune faina intr-un vas mai inalt, se pun ouale in mijloc (albus si galbenus), se adauga o lingura de zahar, un varf de lingurita de sare, doua linguri de ulei. Se amesteca bine pana nu mai sunt cocolosi de faina. Cand deja compozitia este tare si e greu de amestecat, se adauga laptele si se omogenizeaza iar. Rezultatul trebuie sa fie o pasta omogena, mai grosuta dar care totusi curge.

Intr-o tigaie incinsa se pun cativa stropi de ulei, se unge tigaia si se toarna din compozitie cu polonicul, rotind tigaia astfel incat compozitia sa fie asezata uniform in toata tigaia. Cand marginile devin maronii, se intoarce clatita cu o paleta subtire sau cu un cutit lat. (Atentie sa nu zgariati tigaia daca e teflonata si lucrati cu cutitul in ea). Se prajeste clatita pe ambele parti dupa care se scoate pe o farfurie.
Sfat: mai amestecati in compozitia de clatite inainte de a pune inca una la prajit, sa nu devina mai groasa la fundul vasului si mai lichida la suprafata. Dupa ce ati terminat de prajit clatitele, lasati-le pe farfurie la racit.

Partea a doua: compozitia pentru umplut clatitele
Se fierb ciupercile, se toaca si se scurg. Se toaca ceapa marunt si pastrama cubulete. Se face o ingroseala din 3-4 linguri de smantana si o lingura de faina.
Am calit ceapa in putin ulei. Cand ceapa e calita (sticloasa), am adaugat pastrama taiata cubulete. Am lasat pastrama la calit 2-3 minute, dupa care am adaugat ciupercile. Am calit si ciupercile 4-5 minute, dupa care am pus peste ele ingroseala, sare, piper, oregano; am omogenizat si am lasat pe foc mic 3-4 minute, amestecand din cand in cand. Zeama lasata de pastrama si ciuperci formeaza cu ingroseala un sos delicios.

Partea a treia: umplerea clatitelor
Dupa ce s-a racit si umplutura, se ia cu lingura (cam o lingura si jumatate) si se pune pe foaia de clatita. Marginile laterale se indoaie spre interior sa nu curga si apoi se ruleaza clatita.

Finalul:
Clatitele se pun intr-o tava tapetata cu folie de aluminiu, se rade deasupra cascaval sau parmezan si se da la cuptor pentru 15-20 minute. Se serveste cald si cu smantana, ca in Ardeal!
Eu am mai pus si niste cozi de ceapa verde si o rosie, dar mai mult de design.
Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

pareri ?